SKRIVET: 2010-01-01, kl 12:42:24 | PUBLICERAT I: Allmänt

minnen -09

Jag har en liten tradition att skriva minnen från det gångna året, dock skriver jag bara om dom närmaste kompisarna eftersom annars kan det bli liiiiiite mycket attt skriva..

Mollie: Du som är min absolut bästa vän, det är dej som jag har dom bästa minnena med, och ett minne som jag alltid kommer ha kvar inom mig, är från i somras, den 27/8. Det började med att jag och min familj skulle åka till göteborg på en liten weekend, och jag fick då reda på att Johan Palm (min och mollies idol) skulle vara med på Lotta på liseberg samma dag som vi skulle åka upp till Göteborg. Jag var överlycklig, men hur skulle det kännas att kolla på sin gemensamma idol utan det viktigaste av allt, sin bästa kompis?
När vi sen hade kommit fram till göteborg, och min mamma och låtsaspappa försökte hitta till hamnen där hotellet var, så ringde du, du ringde och berättade att du var på väg till Göteborg. Jag blev så glad, och det är jag ännu.
Vid åtta skulle själva programmet börja, men vi möttes på Liseberg redan vid fem, åkte lite karuseller och hade lika roligt som vi alltid har det tillsammans.
Fritt fall .. Vi skrek som galningar när den åkte upp sakta, alla skrattade, och ännu värre blev det när vi kom ner, och hade alla blickar mot oss, vilka tider ..
Anyway, innan vi möttes på Liseberg så hade mina föräldrar tvingat med mig för att gå på ''Naturhistoriska Museét'' och vi stod i kö för att få ut hisspassen, och framför oss stod ''Morgan Pålsson'' Om ni fattar vem jag menar? Och just då ringde du, och skrek att du ser Johan Palm, och då börjar självklart jag också skrika, så står vi där och skriker tillsammans, du i ena sidan av luren , och jag i andra. Alla, precis ALLA stod och glodde på mig, men jag brydde mig inte ett skit!
Sen så släppte äntligen mamma iväg mig, du och jag möttes upp och vi hade den bästa kvällen på länge. Kollade på våran älskade Johan Palm, sjöng och skrek så att vi fick ont i halsen , sen skulle vi ha autograf och vi stod nästan längst fram, alla tryckte och vi dissade dom alla, sen dom två tjejerna som stod bredvid oss och strulade, helt chockade var vi, det blev nog dom också när dom märkte att alla stod och råstirrade på dom..
Du är en sjukt bra människa Mollie, och min bästastevän. <3

sara jonasson blank: dej har man också mycket minnen med, och du är bätavän nummer 2. En som man alltid kan prata med, och en som alltid finns om man behöver prata. Det är nog så vi har blivit så tighta som vi är, vi pratar om allt och ingenting, och ibland kan vi bara sitta tysta och förstå varandra i alla fall.
Vårt bästa minne måste vara när vi skulle åka till Ullared med min mamma, men det var så mycket kö, så vi åkte hem igen, stannade på EuroStop i Halmstad, kollade runder i affärerna där, sen köpte vi toffsar och bestämde oss för att gå ut på kvällen och vara Pj's , bara för att se hur alla reagerade.
käkade på Mc'Donalds innan vi åkte hem, och alla bara stirrade på oss när vi satt där och asgarvade, tillsammans med min mamma.. haha, dom måste ha undrat vad det var som var så otroligt roligt. Men jag undrar om vi ens visste det själva..?
När vi kom hem, så bestämmde vi oss för att sova över också, hos mig. Så vi gjorde oss i ordning med våra fina toffsar, sen stack vi ut, kallt var det, men vi brydde oss inte. Alla glodde på våra ben, helt sjukt att man inte brydde sig ett piss. sen stack vi hem till mig, hämtade pengar och stack och käkade pizza, vi var helt galna, och Stephanie, cecilia, Emmelie och Sabina bara skrattade åt oss, fast det kan jag iofs förstå, vi var helt fantastiska.
sen på kvällen när vi kom hem, så hade mamma köpt glass, och vi käkade båda två med varsin sked rätt ur burken, sen glömde vi ställa in den i frysen, och över natten så smälte den , och på morgonen hittade man dej, hängande över burken, skrattande.. då hade du hällt ner en massa vatten och blandat om, och du tyckte det var skitroligt. haha.
Så speciell är du vännen, you are one of a kind <3

erik nilsson: dig har jag faktiskt inte några minnen med, eftersom att vi lärde känna varandra under 2009.. därför kan jag inte skriva så mycket om dej, men..
.. du är en speciell person, som alltid finns om man behöver prata, eller bara någon att prata allmänt med. Det kvittar vad man har på hjärtat så lyssnar du, och tröstar om det behövs. tänk om bara alla kunde vara precis som dig? Vilken bra värld det skulle vara..
Du betyder väldigt mycket för mig, hoppas du vet det..

Kuba min egen älskade polack: Vi lärde känna varandra i bussen på väg till balders, så sjukt rolig människa är du. Och du har också blivit en av mina bästavänner, kanske till och med den som jag pratar mest med om det är någonting jag behöver prata om. Vi har faktiskt inte så speciellt många minnen tillsammans, jo det skulle väl då vara när vi skulle upp till ''Emmelies lilla fest'' och alla som var där var helt fjortispackade, du ville slåss, men det vill inte vi andra att du skulle.. Du är alltid den som ställer upp för en, och jag älskar dej bästavän. (L)

Patricia Bunea: Du är också en som jag lärt känna under 2009, och vi har faktiskt hunnit skapa rätt mycket minnen, alla kvällar ute, du och jag @ tågspåret, haha! Vår egna lilla genväg..
Ett av våra bästa minnen, är nog när du skulle gå en väg och jag en annan, endast för att vi skulle se vilken som gick snabbast, så att vi visste vilken väg vi skulle gå i fortsättningen, jag kom självklart fram först, men så sa hon att det var bara för att hon stannade en liten stund, sen gick vi och gnabbade om det hela vägen hem. haha!
Ett annat minne är vårt senaste minne, LANET. Så sjukt roligt vi hade, busringde, letade random människor på bdb och bara hade det allmänt mysigt. Satt först i ditt rum, men efter att din mamma tjatat på oss att var lite tystare så fick vi förflytta oss till tvrummet, haha, er tv=GIGANTISK.
din mamma? vems mamma? AHHHAAAHAHAAHAHHAHAHAAHAHAHAHAAHHAHAHAHAHAHAHAHA, jag asgarvar åt det än idag, så sjukt roligt. Jag älskar dej, sötnos <3


detta är då mina närmaste vänner, dock blev det inte så mycket om dom tre sista, eftersom att det är dom som jag kommit väldigt nära under detta året, det var vatt ett bra år, 2oo9...
fast jag hoppas ändå på ett ännu bättre 2o1o.


Matilda :)

vad fint skrivet! :)


Anonym

bra att jag är med :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: